Thursday, April 14, 2011

thats the day..



Salam sume semalam kan aku da citer yang aku amek test kereta arinih so aku nak citer la kat korang sume nih..
Huhu disebabkan aku mengambil ejen sebagai orang tengah maka sume prosedur nih dye yang uruskan n aku juz tunggu je lah.Pagi nak test tuh ejen aku cakap la arinih dye amek pukol 8.30 (kire lambat gak la) sebab selalunye dye amek kol 8.00.So pagi tadi aku ley on9 jap ber'facebook'ing agik an sambil berdebar menunggu ketibaan beliau.Aku pon berape kali da dok ulang-alik g tandas dok membuang jea.Huh naseb lah kat uma je nak buang2 nih lau tak jenuh aku.Bagi mengurangkan kecuakan aku nih aku pon redi la kuar rumah g lap motor n lap kasut aku dengan berharap gemuruh tu kurang cket n ternyete aku pon lek cket.Bile ejen aku da sampai aku nampak agi 2 membe aku pon ade skali..Emm due2 muke toyee je(bese la cuak meyh)

Pabila aku tiba kat tempat memandu tuh memang ramei la orang nak test.Ejen aku suwoh kami g pejabat usha giliran untuk melakukan test.Disebabkan ramai orang nak test JPJ buat 3 sesi n aku bersyukur la yang aku ni sesi 1.Kirenye aku cepat la abehnye (kalu aku ebat la).Dalam sesi 1 aku dapat nombor giliran ke-23(no. ong tuh).Waktu test tuh sesi 1 hero nye ade berape kerat je yang len sume bunge je.So kami yang hero sume dok bincang la lau tak pas nak jawab hape karang malu plak depan bunge2 sekalian.Mula-mula yang di'test nye adalah bukit,3 penjuru nan parking.Huh aku da la tak berape konpiden pasal bukit2 nih.Tapi pabile aku mengenangkan yang makcik pon ley lepas tak aku nak kantoii lak..tak patut..Waktu tokey sebut nombor aku nak test tuh..huh menggeletar lutut sume.Aku pon melangkah dengan macho ke kereta lalu menuju ke bukit,tapi kene tunggu sampei JPJ kasi naek itu bukit.Bila JPJ panggil aku suruh naek aku pon masuk minyak pastu 'clucth' lepas pelan2 naek ke bukit tuh.Bile da sampei kat garisan kuning tuh aku pon tekan 'clucth' sampei abeh pastu brek kaki tekan gak.Huh selamat doe masuk clean jea.Aku usha ikut tingkap pastu angkat tangan.JPJ kate okeyh ley jalan..Mase nak jalan yang cuak tuh,aku tak konpiden 'clucth' nih da lepas blom sebab baru sume pakei 'clucth' tinggi.Tapi dengan berkat macam2 aku ley la jalan gak.yeay!!Bile time nak wat 3 penjuru tuh aku da rilek jea sebab bukit suda lepas ape nak heran.Time parking cmtuh gak aku lek jea tapi hati-hati gak la takot2 kene tiang kan malu nanti.Akhirnye aku pas gak bahagian 1.Dengan cuak nye aku g la kat pondok JPJ yang dok usha kiteorang wat test ni untuk mengambil keputusan.Lepas da amek tuh aku kene la daftar agi untuk wat test jalanraya.

Sementara menunggu giliran untuk di'test maka aku nan beberapa orang membe aku dok la tunggu kat kantin sambil menimba pengalaman dari senior yang pernah fail nih.Yang beznye sume membe yang aku lepak tuh aku pon tak kenai tapi bile dok sembang rancak gile macam da kenai la kot.Ade kate sorang JPJ ni kerek nak mati dye nye kete untuk di'test adalah nombor 5.So kami pon dok cuak la kalu2 kene nan dye.Sambil rancak mengutuk c JPJ no. 5 nih tetibe seorang dari kami kene nan JPJ no.5 nih.Apelagi kami dok gelak la sian lak kat dye tak pasei fail camtuh aje.Tapi mamat ni pon cool je aku tengok n dye pon lulus lak nan JPJ tuh.Ade sorang membe aku 'nerd' gak la dapat JPJ no.5 aku memule ase sian gak la kat dye sebab membe aku nih dok tunggu lame si JPJ ni untuk diuji.Tapi membe aku kate JPJ tuh tak lah kerek pon (mungkin dye suke nan dak nerd kott) so tak yah la dye nak kerek sangat ngan membe aku nih.Membe aku yang 'nerd' ni pon lulus gak.

Aku dapat JPJ yang sempoii kete no.2.Ade membe aku yang dok sembang sekali pon test nan dye gak.Deme kate dye nih sempoii sebab dye ley pasang radio n ley ajak sembang gitu.Bile aku dipanggil untuk di'test' aku ase lega sebab JPJ nih sempoi so ilang gak la tahap ke'nervous'an aku nih.Bile aku masuk kete aku terus bagi salam kat dye,aku nengok dye pon cool je.Bile aku da start enjin dye terus bukak radio (sinar retro terbaek!!) n dye start tanye aku memacam.Tapi soklan yang paling mahal aku dapat dye tanye "Apakah tips untuk cemerlang di dalam peperiksaan"?..Tersentap aku soklan dye tuh plek pon ade,aku pon dok tibai je la ape yang ade dalam kepale otak aku.Dye tanye soklan tu pon sebab dye terkezut mendengar result SPM aku yang 'gempaq' gituh.Tu pasei lah dye tanye soklan camtuh.Aku pon bez gak la dye ade gak nasihat aku macam-macam sebab aku cakap la aku nak jadik cikgu.Aku ase rilek je bile drive sebab sebelum ni pon aku da bese drive sambil menyembang nan ejen aku tuh.Aku ni lau tak bukak mulut memangla cuak gile,tapi bile dapat point emmph..kompem laju je nak kuar haha..Bile sampai kat tempat lesen tu balek mase dye tanda aku nye kertas penilaian tuh dye leyh agi dok nasihat aku memacam.Huh aku pon legalah sebab tak ase tertekan langsung (mungkin dye belajar psykologi kot).Dan aku bersyukur kepada ALLAH SWT kerena memberi aku kecemerlangan dalam ujian memandu nih.Syukur bangatt!!

p/s:pic kat atas tuh saje je nak bubuh pasei kaler ijo nih kasik tenang..

p/ss:disebabkan ade yang tanye bahagian jalan raya aku dapat 18 per 20.

No comments:

Post a Comment