Monday, June 13, 2011

long trip

Assalamualaikum :) pejam celik tup-tup cuti dua minggu pon dah berakhir.Adik-adik aku pon cukup berat je kaki bila nak balik ke asrama.Lain pula yang berada dirumah diorang pon asenya dah tak barape nak ingat rutin mereka sebelum ini hik3..

Oke lah aku nak cercite la ciket pasal minggu lepas kitaorang satu family ke Pahang Darul Makmur (cuti2 Malaysia) untuk 'memakan angin' sampai kembong perut hehe..Kitaorang gerak dari rumah dalam pukul 8 pagi bak kate abah rekod lah untuk kami selalunya mesti lambat hehe.Tapi dengan keazaman yang tinggi kami dapat gerak sebegitu awal.Yelah Pahang kan jauh dari sini so,kami haruslah sampai awal ke destinasi.Setelah berjam-jam menempuh perjalanan yang memberangsangkan akhirnya pada pukul 2.30 petang kami tiba ke destinasi
*Inilah die Pantai Balok Seaview Resort

Bila dah sampai huu seronok sangat lah sampai nak melompat-lompat (adik-adik aku jelah) mentang-mentang ade kolam nanti boleh la aku tunjuk skill beranang aku kui2..Lerkluh sebelum tuh kene check in dulu kan..Pergh dye punya chalet memang chantek larh tak caye meyh usha..



*Ni bilek dye

Lupa pulak nak bagitau sebenarnya mama ada perjumpaan dengan rakan-rakan maktabnya jadi mereka set tempat kat sini so kiranya kami ni interface saja hehe..Yang beznya ada kolam mandi aku tengok ade orang tuh dari tengah hari sampai ke maghrib dok kat dalam kolam jea ni spiesis katak hape!!haha..Ade lah pengalaman yang lawak pasal kolam nih lepas kami makan malam tetiba badan ase gatal jea nak gedebush dalam kolam nih.So kitaorang tanya la abah nak mintak permission naseb baek la abah pon nak join sekali.Pergh mandi kolam malam-malam memang la bez sebab orang pon takde boley la aku buat terjun tiruk!!Tapi bila kami masuk kolam terus terbatuk-batuk macam hape tah..badan pon terasa gatal tahap gaban.Tapi kami wat derk jea janji enjoy.Tapi yang tak beznya satu malam aku tido tak lena sebab badan aku memang gatal giler sioot!!Nak diceritakan rupanya waktu malam pihak pengurusan memang taruk ubat dalam air tuh nak buang bakteria lah..Adoyai patut la kami suma terbatuk-batuk haha :p



*kolam sih


Walaupon hanya dua hari satu malam tapi pengalaman bercuti di Pantai Balok Seaview,Kuantan memang gempaq doe..hehe

*ahlul reunion

No comments:

Post a Comment