Wednesday, March 30, 2011

adoyaii






Salam semua,arini aku nak share cket lah kat korang pengalaman aku membuat penilaian kereta (ala2 test JPJ gak) yang aku telah jalani baru2 nih.Aku pon da lame da x share nan korang pasei driving lesson aku nih.Yelah da bende dye pon same je balek2 wat bende tuh so aku pon malas nak share nanti korang boring plak.Emm nilai ini bertujuan untuk menguji para 'amatur' (macam aku) samada dye boley x menduduki ujian JPJ.Beberapa hari lepas aku telah melalui penilaian ini.Mule2 pon bile ejen aku cakap nak buat nilai aku pon ade x konpiden gak.Yelah dah 2 minggu aku x latih kete tup2 dye suwoh nilai,aku pon cakap oke je lah.Dah tu bile lagi nak wat bende nih nanti lambat lak aku test JPJ.Aku da cukup seksa tengok membe2 aku da amek P..haha jelez toii

Okelah sebelum itu aku kene lah mendaftarkan diri aku dahulu di kaunter pendaftaran bagi melengkapkan borang untuk membuat penilaian.Yang tak beznye aku lame da dok tunggunye (mao sejam kot).Dah la tempatnye 'air-cond' memang sedap la aku nak pekene lelap dulu haha..Mate pon dok layan je,aku da x herap da orang laen janji aku sodap!!Emm baru je aku nak fellin' tetiba kakak kat kaunter tuh sebit name aku.Aduhhh!! potong betoii aku pon nak lebam2 g la kat kaunter tuh dok calit kat 'thumbprint' untk sahkan aku nak duduki nilai ni lah.Den ade sorang mak cik (klu kat sane cikgu lah) dye panggil name aku..Aku nengok mak oii garang nye..Emm mesti dye la yang jadi penilai aku.

Takpe2 aku pon lek je lah.Dalam perjalanan ke kete aku sempat agi ngantok2."Uh x ley jadi ni kang t'babas plak",getus aku.So aku pon g la cuci muke dulu.Bile aku sampei kat kete dye da duduk kat seat sebelah aku.Oke la dye x kate ape2 lak,so aku pon masuk kete n wat la langkah2 sebelum memandu (skema tuh) dan aku lakukan dengan terbaek lah supaye dye tick sume.Bile sumenye oke aku pon masokla gear 'reverse' den bile aku lepas 'clucth' cket2 dye 'still' je kat citu.Ape agi macik tuh bising lah cakap kene lepas tinggi cket.Huh tak pe lah aku pon wat je.Bile otw tuh aku nak masok gear pon teragak2 bukan ape gear dye punyela ketat.Aku pon dok usha la gear (nak pasti masok ke x) pastu macik ni sembur nye aku dye kate aku x layak amek test..Hahaha pedih tahap gaban doe (terasa sampei ke hampedu)Tak abeh lagi, dye dok bising aku bawak pelan so dye suwoh aku speed.."Amboi kat depan tu sekolah pandei je nak dajai2 aku",aku cakap dalam ati jea.Kang x pasei aku kene sepak je free2..Dye suwoh aku masok jalan, aku memule cuak gak lah bile terkenang jalan ni simpang dye berbukit cket.So kene la men 'clucth' nan minyak dengan cekap.Alhamdulillah aku lepas lah bende alah tu..Bile dalam perjalanan balek ke tempat driving lesson tuh (mybe dye da pueh ati aku da oke) dye suwoh aku motong lak.Aku maleh nak wat dye bising aku pon lek je masok gear potong lori tuh..Dipendekkan citer aku pon da lepas la penilaian nih.So skang nih aku kene latih betoi2 untuk test 2 minggu lagik..Pray for me keyh!!

p/s: arap2 korang janganlah meluat lak da aku asyik2 tarok mende nih je..

No comments:

Post a Comment