Thursday, March 31, 2011

uh adekku..

Salam sume arini aku nak share kat korang satu kisah yang melanda aku di mana aku berharap sangat2 ianya x kan berulang lagii.Ianya berlaku pada Isnin lepas selepas aku baru pulang dari rumah usai latihan memandu.Aku yang nga penatt nih saje lah dok tengok tb.Sampei membe aku yang sorang nih ajak aku g jenjalan pon aku xde mood.Hahaha 1st time aku tolak bile membe ajak aku kuar,jenoh aku dok gebang dye asalkan dye x datang umah aku.Mengapa aku wat camtu pon aku tak taw.Oke2 sambung balek citer tadi di mana aku dok la usha baek punye rancangan kegemaraku iaitu Phineas n Ferb tetibe adikku yang bongsu niey (lihat gambar di bawah)



*auucahak

Melihatkan kepada kecomelan dye nih membuatkan para awek di luar sane cubet cket pipi dye yang mulus nih.Sambung lek citer tadii mase aku dok layan tb tuh dye ade la datang kat aku sambil pegang botoi ubat (kecik je), x taw lak ubat ape..Pastu dye gerak lah ke dapur sebab bibik aku ade kat dapur.Dalam 2-3 minit lepas tuh aku dengar dye batuk2 n bibik aku menjerit lah mintak tolong.Aku ingat an adik aku ni muntah ke ape coz dye lau batuk2 mama ajar dye muntah jea.Mama kate biar kahak tu kuar x de lah batuk tu lame2.
Aku pon wat derk jea,da tuh tetiba bibik cakap muke dye da biru!!Haaa...aku pon tersentaplah bile bibik cakap adikku ni da biru..Aku mule ingat balek tadi dye datang kat aku bawak botoi kecik."Ah sudah x kan tercekik botoi kot!!",aku mule wat andaian yang bukan2.Aku pon terus lari kat dapur usha adikku da lembik da.Bibik jeno korek mulut dye,aku nengok nak nanges bile dye da lembik camtuh.Nafas pon tersekat2,da tuh aku pon angkat dye tepok belakang dye banyak kali.Aku merayu lah kat bibik tolonglah korek mulut dye dalam2 tengok ade tak bende kat dalam tekak dye.Bibik cakap da x de..Ya Allah!! biar betik..sambil tuh aku usha mulut adikku da kuar darah plak..Huh!! nak pitam plak doe bile da camtuh.Aku pon teruslah tepok belakang adikku sambil mengharapkan ade keajaiban dari yang Maha Kuasa.Naseb lah jiran belakang rumah ade dengar kami dok melolong mintak tolong,dye pon suwo aku terbalekkan adikku sambil tepok belakang dye.Syukur lah aku nengok dye pon macam da reda..Aku tanye bibik ape yang masok mulut adikku aku nih dye kate dye suapkan nasi nan daging je.Huh..bile aku dengar lega panjang lah ingatkan cekik botoii rupenye cekik nasi.Alhamdulillah...dipendek kan citer jiran aku tadi bawak kami ke hospital untuk wat check up nan doktor (mane taw ade kesan sampingan) walaupon aku nengok dye da oke..Doktor cakap oke je xde pepe cume ade kesan bijik kemerahan kat muke dye akibat kekurangan oksigen.Aku pasnih janji lah xkan biarkan adikku aku nih sorang2 jea.Huhuhu tanx ALLAH aku memnag syukur gile lah nan keadaan ini.Aku bersyur ya   ng amat sangat (kalah SPM).

Apepon credit kat bibik yang berusaha sungguh2 kork mulut adikku sampei darah2.Aku inagt kan ape yang darah penye tangan bibik dok kene gigit.Hahaha sampei arini dok bengkak.Jiran belakang umah pon gak sebab dye kasi tips yang ong.Nampaknye mama kene lah kasi pizza 2-3 keping kat dye sebagai tanda kesyukuran hehe..Apepon kami sekeluarga amat bersyukur namun tekejut gak nan situasi nih.Arap2 nanti xde lah kejadian sebegini lagi.Bak kate Usop Wilchar "Emm..simpang!!~"(sambil liuk2 tangan kiri)

Nah usha koleksi foto adikku ini :)


*bolatt matenya!!


*waktu bayi


*raye nan mama


*eh kecik2 da naek plane



*ala bucuk-bucuk!!

p/s: dye ni pompan ek jangan salah sangke!!cume rambutnya lambat nak panjang.haha`



No comments:

Post a Comment