Wednesday, May 18, 2011

medical cekup



Huhu selamat pagi semua pagi nih aku nak tulis cket pasal aku buat medical cekap tempoh hari.Medical cekap ini dibuat untuk kemasukan aku ke Universiti Malaya dan ianya wajib dilakukan oleh semua pelajar sebelum masuk ke pusat pengajian.Mama dah lama dah suruh aku buat benda ni tapi aku dok tangguh je dan pada hari isnin lepas aku pon buat la juga (kang tak masuk U lak kan).Pagi tuh aku pon pergi la ke hospital untuk membuat medikal cekap nih tup-tup bila aku sampai hospital mak oii!! ramai betul orang..macam mana nak buat nih.Nak cari parking pon payah nasibla aku bawak motor boleh lah aku selit kat mane-mane hehe (jangan tiru eh!).Lepas tuh aku pon pergi la kat kaunter pendaftaran tanya misi tuh nak wat medikal cekap ni kat mana.Then dye cakap kat bilik sekian-sekian aku pon g la kat bilik tuh.Aku masuk la kat bilik tuh kasi borang kat pegawai perubatan den dye cakap "nak buat medikal cekap eh??kene tunggu jugak la harini ramai orang"..Haha lebam jugak la aku menunggu kat luar.Setelah lama menunggu (dalam setengah jam) nama aku dipanggil dan aku perlu membuat bayaran dikaunter dan setelah itu barulah aku boleh melakukan medikal cekap ini.Medikal cekap ini merangkumi pemeriksaan air kencing ,pemeriksaan darah serta x ray dibahagian dada.Syukur mende ni siap dalam masa 3jam gituh dan pegawai perubatan cakap boleh ambil result sebelum 26 Mei ini..

No comments:

Post a Comment