Saturday, August 20, 2011

10 yang akhir!



Hoihoihoi(gaye dee jay radio) sedar tak sedar yang kita akhirnya berada di fasa terakhir dalam bulan barakat ini iaitu fasa kebebasan dari api neraka.Aku pon sebenarnya merasakan ramadan tahun nih kureng meriah suasananya(mybe keje belambak kot)yang membuatkan aku kurang bersemangat nak buat amalan baik dalam bulan barakat nih hehe..Tapi aku ase sedih pulak bulan yang dinanti2kan oleh seluruh makhluk di alam ini berada di penghujungnya.Mudah-mudahan aku lebih bertenaga nak buat ibadat dalam masa yang singkat disamping dihimpit dengan banyak kkp yang buat aku dok pening :P

Teringat pulak tazkirah seorang ustaz aku ketika aku masih menuntut di sekolah dulu bahawa orang yang beriman dan bertakwa ni bila bulan ramadan nak abih dia pasti merasa sedih pilu berbanding orang yang tak de pape yang suka gile bila ramadan bakal tamat kerana pikir nak raya jea..Huhu nampak nya aku ni macam beriman dan bertakwa je dari statement diatas!Terimas kasih~

Lupe pulak nak gtaw yang dalam 10 malam terakhir ni orang dok gembar-gembor bahawa terdapatnya malam 'lailatul qadr' yang menjanjikan pahala yang berlipat ganda sekiranya kita beribadah pada ketika malam yang agung dari seribu bulan itu..Mudah-mudahan aku ade la kudrat nak bangkit argh!!(semangat gitu)..Selamat beramal~

No comments:

Post a Comment