Monday, February 28, 2011

2nd time



Syukur aku nak ucapkan kepada tuhan pencipta segala alam ini dengan rahmat serta inayah nye tadi aku pon bawu je lepas blajo bawak kete kali yang kedua.Sebelum itu ejen aku bagila lesen L kete aku dlu,huhu ble aku nengok je lesen L aku nie ase lawak jugak la tengok muke aku(pic nih waktu form 4 utk lesen moto)yang diambil secara slenge oleh jurugambar yang bioll..Hahahaha bukan ape aku x redi agik dye da snap,so aku pon x leyh wat ape2 la.

Aku nak share la cket tentang pengalaman aku waktu nak bawak kete ni agik.Bukan ape nilah kali kedua aku nak blajo drive.So,terase eksited gak lah dalam hati kecilku ini(amboii sastera gitu) =]..Mula2 skali ejen aku suwoh aku nengok membe aku yg sowg lagik naek bukit.Den ejen aku mulela menurukan ilmu memandunye kepadaku.Sian gaklah aku nengok membe aku tu sbab aku dok usha dye bawak kete kompem lah nervous,tapi nak wat camanekan da aku x reti agik kenelah usha betoi2.Setelah ejen aku terangkan macam2 dan aku pon naek bioll mendengarnye,dye pon suwoh aku bawak kete jalan2 sekeliling situ(nak panas badan dlula katenye).Den lepas 2-3 round dye pon suwoh aku naek bukit,aku yang x pnah naek bukit pon cbelah mengaplikasikan segala ilmu yang diajar tadi untuk ditry diatas bukit.Aku pon masok lah gear 1 clucth lepas cket2 den tekan minyak ble aku agak2 kat atas line kuning aku pon tekan la clucth la brek kaki.Wow 1st attempt tuh berjaye kot!!Pastu ejen aku cakap yang kene tarik handbrek dlu bawu la kuar kepale.Lah clap step gak la tapi aku ase dis is better la for 1st timer cam aku(riak plak lah)heee~...Aku arap lah aku ley wat yang tebaek waktu test nanti(amboii bawu start tros nak test jep)hahaha ;)

No comments:

Post a Comment