Monday, February 28, 2011

nasyid...


*Nikmat sang juara!!

Salam korang aritu kan aku da janji nak citer pasal membe aku yang masok pertandingan nasyid itu hari.Emm pertandingan nasyid nih dianjurkan oleh PERKIM daerah Manjung.Waktu aku mule2 sampei pagi tuh aku tengok deme da redi nak start nyanyi.Sowang dok blatih kongga,sowang agi dok pegi tandas,sowang agi dok makan ubat sore(kasik sedap).Tapi aku yakin  la nan deme sume niey sebab deme pon pnah sampei peringkat kebangsaan.So, ini sume pieces je an??Lepas aku salam nan deme aku pon balek la umah dlu nak anto sarapan kat family kang sume dok lapor je menunggu blelah roti canai nak sampei..huhu

Pastu aku datang la blek tapi aku datang waktu majlis penutup lah..haha Bukan hape team nasyid membe aku niey wat persembahan pertama.So tadi kan aku balek umah dlu dah la aku pon x mandi agi,aku pon ble pikir2 blek baek datang lewat jea sbab aku nak tengok deme je.Waktu aku dok nan deme dok bising je aku datang time nak abih.Aku cakap lah aku nak tengok deme menang je(huh kompem sungguh!!)buat hape tengok team yang laen sume lemah belake...Waktu majlis penutupan tuh kami dok gelak je mcm hape tah(bese r dak e****) aku nengoknye.Aku usha belakang owang lean sume dok dengar je cume kami je dok sembang n gelak2..haha Tapi apabila keputusan diumumkan oleh mc bahawa keputusan  akan diumumkan sume muke macam katak puru je(cuak abeh),sampekan aku pon dok cuak same padehal aku bukannye team yang bertanding.
"Diumumkan johan pertandingan nasyid PERKIM daerah manjung adalah kumpulan Al-Haq!!",ucap mc majlis..
Huh kami sume dok melompat dari kerusi dan berdiri secare spontan apabila mendengan name kumpulan Al-Haq diumumkan juara.Bangge doe aku sbagai membe deme sebab sume owang dok tuju mata kat kami.Maybe deme dok plek kot ni la dak2 yang gelak2 tadi tiba2 menang plak haha...Rezki kami nak menang bhaii nak wat camne.Aku pon dok sebok pegi depan (sebagai jurugambar demelah) dengan banggenye aku  m'ambek gambo deme nan trofi yang beso tuh.Apepon tahniah buat deme.



*Aku pon nak ase gak macamane jadik juara!! Jangan jelez eh.. :)

No comments:

Post a Comment