Saturday, February 26, 2011

Aiyaaa....

Assalamualaikum korang arini aku nak share cketla satu peristiwa yang wat aku ase kelam kabut gak la..Kisah ini bermule apabila aku telah mengajak membe  aku  yang baek pegi tengok pertandingan nasyid di Masjid Desa Bayu(anak soleh tue).Bukan ape,coz aku nak bagi support cket kat membe aku yang masok pertandingan nasyid anjuran...(emm x taw lah) ajk masjid kot??Membe aku pon kate on la nak ikot aku n den dye tanye nak nek ape..Aku pon terpikir la nak suwo dye bawak kete tapi memandangkan dye pon bawu je ditimpe musibah aku maleh la nak susahkan dye.

"Oke lah biar aku yang amek ko naek moto",kateku..Dye pon membalas "Bley ke ko nak bawak aku nih".."Asal x ley plak ketekan membe selamenye"jawabku.

Dialog diatas menjadi sedemikian setelah ditapis oleh Lembaga Penapisan Filem kerana mepunyai unsur ganas dan tidak sopan untuk didengari oleh orang dewasa..Dipendekkan citer apabile aku nan membe aku nak blek dari pertandingan nasyid tuh bile moto stat je jalan aku ase tayar da gelong sanatt(macam drift pon ade gak)..Kami dok huyu-hayang kat tepi jalan.Aku pon syak la moto aku da pancit(mybe aku langgar paku)tak po membe aku berat gile..hahaha So aku pon bawak gakla pelan2 takot moto ni slide kiri kanan,den membe aku buat keputusan berani mati untuk  stay kat tepi jalan n aku g la check dlu kat kedaii.

Aku pon cepat2 la balek uma test pam tayar ni elok lagi ke x..Tetibe aku dengor enset bunyik,membe aku call dye kate ade  owg bawak dye blek uma coz owg tu nampak moto aku pancit.Aku pon sykur gile kat ALLAH sebab permudahkan aku ade gak la owg nak anto membe aku balik uma.Sian gak dye kang tercongok je sowg2 kat jalan.Yela bukan ape aku pon nga blurr nak wat camner.Pastu aku pon pegila uma membe aku yang tadi bawak nasi beriani mamak untuk dimakan bersame2(ade 2 bungkus la)..Petang tu aku mnx wet kat mama untuk tukar tiub tayar.Lastly everything become alright..Hahaha bile pikir2 balek berat sanatt la membe aku tu sampei tayar yang peno angin teross pancitt..Apetah la yang dye makan besi kereta kea??hahaha..

p/s:Nanti aku share citer  membe2 aku masok pertandingan nasyid nan pic2 skali

No comments:

Post a Comment